Ofte stilte spørsmål
1.Hvordan spore pakken min?
Når pakken din er pakket og skal sendes, vil du motta en mail med sporingslink til bring i løpet av en virkedag.
Har du ikke mottatt mail med sporing?
- Sjekk status på ordren din for å se om produktet er sendt
- Sjekk søppelposten, det er mulig at mailen med sporing kan ha havnet her
- Sjekk om mailadressen registrert på ordren din er feil. Hvis dette er tilfelle og status på ordre er "Sendt", er pakken din sendt og mest sannsynligvis på god vei til deg. Du vil motta en hentemelding på sms når den ankommer valgt hentested (nærmeste postkontor eller hjemmeadresse).
Sporing oppdaterer seg ikke:
Mailen med sporing blir sendt når lageret har printet ut din bestilling. Sporingen oppdaterer seg når bring har plukket opp pakken hos oss og registrert den på terminalen sin i Drammen for videre kjøring. Normalt vil sporingsinformasjon bli tilgjengelig ila. en virkedag, men avhengig av bestillingstidspunkt kan det ta opptil to virkedager.
2.Jeg har forhåndsbestilt, hvor sjekker jeg leveringstid?
Oppdatert leveringstid ligger på produktsiden. Det er altså denne datoen som er gjeldende for produktet du har forhåndsbestilt. Hvis det skulle oppstå forsinkelser, blir leveringsdatoen oppdatert på produktsiden. Det er ikke mulig å få noe produkt før den datoen, ettersom det ikke er noen produkter tilgjengelige.
Minner om at leveringstiden på forhåndsordre er ett estimat, som er så nøyaktig som mulig. Ettersom det kan oppstå uforutsette hendelser underveis kan det ikke garanteres at datoen er 100% eksakt. Corona-utbruddet påvirket for eksempel leveringstiden for sesongens produkter, og dette kunne vi naturligvis ikke forutsett.
Forsinkelse som kan oppstå rett før leveringstiden: produktene skal gjennom tollen, dette tar som regel maksimalt en dag, men kan i noen tilfeller ta opp til flere dager. Dette er avhengig av om partiet blir utvalgt til en grundig sjekk eller ikke. Dette er uheldig for både kjøper og selger, men alt i alt burde vi være glade for at tollen gjør en grundig jobb for å sikre landet vårt.
3.Hvordan fraktalternativer har jeg?
Under bestillingsprosessen kan du velge fraktmetode etter du har skrevet inn postnummer for leveransen.
Du kan velge mellom:
- ''Pakke i postkassen'' - Få bestillingen levert i postkasse for 49-99kr. Gjelder pakker under 1kg.
- ''Pakke til hentested" - Hent bestillingen på nærmeste / valgt hentested
- "Pakke levert hjem" - Få bestilingen levert hjem
4.Hva skjer hvis jeg ikke plukker opp pakken på postkontoret?
Hvis du ønsker å hente pakken, men ikke har mulighet kan du ta kontakt med postkontoret for å utvide tiden den ligger der.
Hvis du ikke henter pakken innen hentedatoen vil pakken sendes tilbake til oss, når den registreres i butikk blir du belastet for frakten. Om du fortsatt ønsker pakken, kan du bestille ny frakt på den via kundeservice.
5.Bestilt produkter med forskjellig leveringstid, når blir ordren sendt?
Ved bestilling av lagervarer blir bestillingen normalt pakket og sendt innen en virkedag. Hvis du har bestilt flere produkter med blandet leveringstid, er det produktet med senest lagerdato som avgjør når ordren blir sendt.
Frakten som er bestilt er altså for hele ordren samlet. Vi sender ut ordren samme dag vi har mottatt alle dine bestilte produkter på lager.
Dersom du ønsker å få tilsendt et av produktene først, og ettersendt resten av bestillingen senere, kan du legge inn en bestilling på ekstra frakt her:
6.Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelsen
Du mottar en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.
Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelsen på mail, kan det hende den har havnet i søppelposten. Hvis den ikke er der heller, kan det hende det har blitt skrivd inn feil mailadresse under bestillingsprosessen. Send oss en henvendelse på mail hvor du informerer om navn, nummer og hva du har bestilt. Når serviceteamet behandler din henvendelse, svarer de mailen din og legger ordrebekreftelsen som vedlegg.